donderdag 25 juli 2013

De grote warmte en een tasje koffie

Mij hoor je niet klagen ,de zon is er eindelijk, we hebben er lang genoeg moeten op wachten .
Dus hoor je mij niet klagen, maar België zou België niet zijn als het "te" is 
meestal is het zo of te warm of te koud of te nat of het heet ,maar zijn we eigenlijk ooit eens tevreden (denk ik vandaag dan zo filosofisch, hihi)
ik sta al bijna 35 jaar in de zorgsector en daar is het eigenlijk net zo 
gelukkig zijn de meeste mensen waar we gaan tevreden en heel af en toe ééntje is niet  ,nuja die neem je erbij en je hoopt dan dat je werkuren maar snel om zijn 
van de week had ik een heel lief koppel waar ik om de 5 minuten een tasje koffie moest drinken , ze waren al vergeten dat we 5 minuten geleden al een hadden gedronken en ik mocht me vooral niet te veel inspannen het was toch echt wel te warm 
vanmorgen ben ik met hun gaan winkelen en dat op zich is al een hele belevenis ,maar gelukkig dat ze waren want tussen 4 muren zitten is echt niet zo leuk .Ze hebben dus dubbel van deze uitstap genoten maar bij thuiskomst moesten we wel eerst een goede tas koffie drinken voor we alles gingen wegzetten , lief toch hé !!
zo zijn er nog een paar leuke anekdotes die ik kan vertellen want op al die jaren heb ik al heel veel mooie dingen meegemaakt , ook nare dingen en angstige dingen, ook al veel afscheid moeten nemen ,maar dat hoort erbij .
Het leukste vind ik nog steeds na al die jaren dat je s'morgens bij het opstaan kan zeggen ,vandaag gaan we weer iemand gelukkig maken en ja ,daar doe je het toch voor ,nietwaar ? 

Donderdag en vrijdagnamiddag werk ik niet meer dan is het tijd om bij mij eens alles onderhanden te nemen ,nu ,vandaag doe ik echt niet veel , men verstand staat in rustmodus en ik ga lekker genieten van die paar vrije uurtjes , het werk gaat niet lopen en de kaboutertjes zijn op verlof .
Het is zomer, het is men vrije dag , ik ga nog even genieten .


Fijne dag ook aan jullie gewenst en geniet evenveel als dat ik zo ga doen,
liefs van een blije bezige bij 

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je op mijn blog was en mijn column hebt gelezen... :-)
    Leuk te horen dat je in de thuiszorg werkt. Ik ook, maar dan op kantoor. Mooi, dankbaar werk wat je doet he! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ja, je hebt een leuke job, ik zou willen dat ik ook terug aan't werk kon, maar dat is ijdele hoop.Wens je uit de grond van mijn hart proficiat dat je je job met zoveel overgave doen.
    XXX Jacky XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij doet veel wat anderen niet doen jacky ,je bent er als men je nodig heeft en daarom hou ik zo van je

      Verwijderen